Продавець Office Systems 24 - меблі для всіх! Україна! Підбираємо з любов'ю! розвиває свій бізнес на Prom.ua 8 років.
Знак PRO означає, що продавець користується одним з платних пакетів послуг Prom.ua з розширеними функціональними можливостями.
Порівняти можливості діючих пакетів
Bigl.ua — приведет к покупке
Кошик
746 відгуків

Зараз компанія не може швидко обробляти замовлення та повідомлення, оскільки за її графіком роботи сьогодні вихідний. Вашу заявку буде оброблено найближчим робочим днем. Також Ви можете залишити Ваш контактний телефон для швидкої відповіді нашим менеджером у робочий час!

Office Systems 24 - Офісні та інші види меблів в одному магазині!
+380 (97) 831-49-71
+380 (50) 769-38-09

Кейс: інтернет-магазин офісних меблів

Кейс: інтернет-магазин офісних меблів

З чого почати

Існує думка, що відкрити інтернет-магазин — це дуже просто: купив товари, виклав в інтернет — і готово. Однак на ділі процес виходить і довше, і дорожче, і складніше.

Для початку потрібно розуміння, чим ви хочете займатися і вибрати рід діяльності. В моєму випадку вибір припав на товари, з якими я працював в офлайні: офісні меблі. Ми зв'язалися з тими постачальниками, з якими я працював раніше, знайшли нових, уклали з ними договори поставки, знайшли склад і завантажили його продукцією.

Паралельно потрібно подумати, як зареєструвати свою підприємницьку діяльність: це може бути або ФОП (Фізична Особа Підприємець) або Юридична Особа.

Потім вам належить узгодити ціни — так, щоб ціна товару не відлякувала покупців, але в той же час націнка дозволяла заробляти і розвивати бізнес.

Нарешті, потрібно розібратися в нюансах просування в інтернеті, вирішити, які рекламні канали вам підходять і оптимально представити товар для споживача.

Перші кроки

Для нас оптимальним місцем для старту онлайн-продажів став маркетплейс Prom.ua. Щоправда, спочатку у нас був магазин на інший, менш популярною майданчику. Аналізуючи ринок, ми помітили, що інтернет-магазини, які розміщені на Prom.ua завжди випадають на перших місцях в пошуковій видачі. Отже, фахівці «Прома» вміють працювати з просуванням сайтів. Тому на початку минулого року ми розпочали експеримент: виклали на кілька місяців 100 позицій на «Промов». І в перші ж дні отримали перші замовлення.

Витрати на утримання магазину на старому майданчику і на «Промов» практично не відрізнялися, але різниця в кількості замовлень була дуже відчутною. Вибір був очевидний, і зараз на Prom.ua у нас 2 інтернет-магазину. Кількість товарних позицій на сайті Office Systems24 досягла 1800. Плануємо також проект по продажу товарів в Казахстан — Prom пропонує своїм підприємцям виходити на аналогічний маркетплейс в Казахстані, розширюючи ринок збуту.

Взагалі, маркетплейс — це цікава штука з високою і справедливою конкуренцією. Prom.ua — не просто майданчик для продажу товарів. Це компанія, яка слідкує за викладкою товарних позицій, за рівнем сервісу в інтернет-продавців.

Присутність на маркетплейсе дає доступ до зацікавленої в покупках аудиторії. І змушує постійно працювати над своїм сервісом. У маркетплейса є правила, яких треба дотримуватися: вони стосуються рівня сервісу, правильності розміщених позицій. І це не «правила заради правил»: кожна рекомендація фахівця з Prom спрямована на те, як залучити покупця. Я вважаю, що маркетплейсы — відмінна школа: тут ти швидко вчишся конкурувати, впроваджувати поліпшення і рости.

Зараз близько 65% замовлень приходять з маркетплейса Prom.ua. Інша частина — замовлення, які ми отримуємо від юридичних осіб і державних організацій, іноді займаємося холодними дзвінками і активними продажами (бази, старі клієнти). Також добре працює «сарафанне радіо».

Вкладення на старті

Всі наші стартові вкладення склали близько 10 тис. доларів.

Є компанії, які вкладають у бізнес на старті величезні бюджети, беруть кредити. Ми вирішили орієнтуватися на власні кошти. І я раджу підприємцям перші кроки в бізнесі намагатися робити на свої гроші. По-перше, до своїх грошей ви ставитеся інакше, ніж до инвесторским. По-друге, у вас немає величезних бюджетів — а значить, немає ризику вкласти надто багато в той чи інший напрямок, а в підсумку прогоріти. Ви прораховуєте і думаєте, як і коли зможете повернути власні вкладення.

«Точка беззбитковості», вихід в нуль, в середньому, має відбуватися через рік-півтора. Ми вийшли в нуль на десятому місяці.

Чого хочуть покупці

Коли клієнт бачить просто товарну позицію, — це одне, коли клієнт бачить товарну позицію, яку може без особливих труднощів придбати, — це вже інше.

Покупцю важливо розуміти, як швидко товар приїде до нього, скільки буде коштувати доставка — це все впливає на його рішення про покупку. Як і маса інших, «нетоварних» факторів: як швидко відповість менеджер, яким тоном він буде спілкуватися з покупцем і чи він зможе підказати всю інформацію, що цікавить його з товарної позиції.

Ми піднімаємо рівень якості відповіді наших менеджерів, але починали ми, як і багато хто, з помилок. Були моменти, коли менеджери не знали про всіх технічних характеристиках продукції. Де-то ми недопоказали, недоучили, недотребовали, де сам менеджер недовчив. З такими ситуаціями намагаємося постійно працювати.

Метод проб і помилок

На старт власного бізнесу не обійтися без постійних проб, тестів і змін. Спочатку ми навіть не розуміли, як правильно продавати в інтернеті. Викладали наші товарні позиції, зустрічали позитивні чи негативні відгуки, аналізували їх. Були дні, коли продажів не було зовсім — і ми одразу думали, що пішло не так, що треба міняти. Переписували опису товарних позицій, міняли фотографії, по-іншому ставили рекламу. І постійно намагалися покращувати нашу взаємодію з клієнтом.

Траплялися і помилкові бізнес-рішення. Приміром, ми вирішили запровадити безкоштовну доставку для клієнтів. Виставили товарні позиції, поставили рекламу, що у нас безкоштовна доставка. Але ми не прорахували, що у нас є не тільки великі замовлення, понад 2-5 тис., але і якісь маленькі, по 300-400 грн. І іноді виходило так, що ми йшли в мінус: оплата доставки перекривала не тільки наш заробіток, але і влазила в собівартість продукції.

З часом перерахували цю систему, перейшли до того, що є зараз. Доставка безкоштовна від певної суми замовлення (зараз це 3 тис. грн, в подальшому, можливо, збільшимо цей поріг до 4-5 тис. грн). Чим вище тарифи перевізника — тим вище поріг безкоштовної доставки.

Безкоштовна доставка на сьогодні — це клієнтський сервіс. Так само, як швидка реакція на замовлення, готовність відповісти на всі питання про товар, гарантійне обслуговування. Сервіс — це той самий універсальний спосіб, за допомогою якого інтернет-магазин знаходить спершу нових покупців, а згодом — постійних клієнтів.

Що робити, якщо...

Якщо відбувається з нашої вини помилка — доводиться брати всі витрати на себе. Ці ризики необхідно закладати в бізнес-план. Скажімо, одного разу ми поставили велику партію стільців в державну установу — і помилилися в кольорі оббивки. Спрацював людський фактор: переплутали колір в одному з наряд-замовлень, і виробник зробив неправильний колір. В результаті нам довелося сплатити замовнику, щоб він прийняв «помилкові стільці». Ціна помилки вийшла близько 15 тис. грн., що спочатку було прописано в договорі поставки.

В таких випадках не варто впиратися, звинувачувати в чомусь клієнта. Помилився — будь готовий вирішити проблему, в тому числі з власної кишені. І роби висновки: потрібно перевіряти всі дуже-дуже багато разів, враховуючи людський фактор.

Ще одне питання — з поверненням товару при виявленні шлюбу. Стандартна ситуація — клієнт повинен оглянути товар під час отримання, якщо він бачить, що щось не те- рекламація складається, на основі якої ми можемо повернути шлюб виробнику. Але випадки бувають різні. Трапляється, що людина не одразу виявив дефект: різна продукція приходить в різній упаковці, не все відразу ж відкривають повністю упаковку та уважно оглядають товар. Буває, і через день-два відкрили і знайшли: щось погнуте, подряпина.

Такі питання вирішуємо в індивідуальному порядку. З постійними клієнтами — завжди йдемо назустріч, і якщо ми розуміємо, що людина нам не бреше — робимо заміну, повністю за наш рахунок, або повернемо гроші.

Нові ринки

Ще один досвід, яким можу поділитися, — робота з державними підприємствами. Це істотно розширює ринок збуту. Дуже страшно було починати роботу з державними підприємствами: багато говорять, що відразу тебе наздожене велику кількість перевірок, проблем і т. д. і т. п. Однак наш досвід показав, що єдиний мінус роботи з держпідприємствами — це відстрочка платежу (стандартно — на 30 днів). Це, на жаль, на законодавчому рівні реалії нашої держави. Тим не менше, заробляти на торгівлі з держпідприємствами можна і потрібно. Це додатковий ринок збуту.

Кілька разів ми брали участь у тендерах через систему ProZorro, один раз навіть вдало. Мені здається, будь-якому підприємцю цікаво розширювати ринок збуту, шукати вихід на великі обсяги продажів.

Що робити з негативом

Негативні відгуки бувають у будь-якого підприємця. Звичайно, це болісно. Але ми намагаємося дуже швидко вийти на зв'язок з клієнтом, загладити нашу провину якимось видом сервісів, знижок, акцій — шукаємо все, що можна запропонувати клієнтові, щоб його зацікавити, вибачитися і подружитися. Якщо клієнт зовсім не йде на контакт, то хоча б для себе ще раз переглядаємо цю ситуацію: шукаємо, в чому проблема, де наша помилка, як можна поліпшити на майбутнє.

З якими проблемами ми стикаємося? Припустимо, якщо продукція йде під замовлення, не завжди виходить зробити її вчасно. ми залежимо від виробничої лінії, тому якщо щось трапляється — строки поставки порушуються. Клієнтів це не радує, але ми відразу реагуємо — починаючи просто від розмов, пояснень, вибачень, закінчуючи бонусами і «плюшками». Намагаємося зробити так, щоб всі залишилися задоволені. І це працює. Одного разу ми з дуже незадоволеним і агресивним клієнтом вийшли на контакт, в потрібний момент надали йому бонус, і клієнт залишився задоволений.

Плюси конкуренції

Выходя на любой рынок, вы должны быть готовы к конкуренции. Для меня конкуренция — это хорошо. Конкуренты не дают вам расслабиться. На рынке, в котором есть конкуренция, вы всегда будете пытаться себя  улучшить для того, чтобы продать лучше, чем конкурент. И это не просто гонка «у кого ниже цены». Играют роль другие факторы: нужно улучшать сервис, работать с представленностью товара, налаживать консультации, расти и развиваться.

Есть компании, которые занимаются обычным понижением цен, от таких убежать невозможно. Но многие предлагают клиенту дополнительную ценность, и это работает.

У нас є кілька факторів, які допомагають виділятися серед конкурентів:

  • максимально швидкий відповідь для клієнта;
  • консультація і повна інформація про продукт;
  • безкоштовна доставка від визначеної суми;
  • сервіс і гарантійне обслуговування: якщо щось поламалося, ми робимо заміну, виготовляємо новий предмет або змінюємо певну деталь на зіпсованому.

Плюси кризи

Багато хто кажуть, що починати бізнес у кризу — занадто складно. Безумовно, зараз у людей менше грошей. Але з іншого боку, люди як і раніше купують. І якщо ви працюєте правильно, правильно дієте, як підприємець, ваш бізнес буде рости. І поки інші чекають закінчення кризи, ви потихеньку нарощуєте ринок.

 

Інші статті
  • Угловая кровать с мягкой спинкой 
    Угловая кровать с мягкой спинкой 
    Угловая мебель - это не просто стильный акцент в доме, а еще и практичное решение для максимального использования доступного пространства. Она идеально подходит для помещений с ограниченной площадью, так как позволяет эффективно использовать угловые зоны, которые часто остаются незаполненными. 
    Повна версія статті
  • Типи тканин меблевих виробів Amely
    Типи тканин меблевих виробів Amely
    Колекція диванів Amely пропонує широкий вибір тканин, щоб кожен міг знайти ідеальний варіант, який відповідає його перевагам і потребам.
    Повна версія статті

Наскільки вам зручно на сайті?

Розповісти Feedback form banner